Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Online érzelmi intelligencia tréning (skype, meet, webex, zoom) tematikája

sharonstone.jpgA meet-en, webex-szel, skype-on, ill. zoom-on követhető online érzelmi intelligencia tréning témái 

Az érzelmi intelligenciának több modellje, megközelítése létezik. Sokan olvasták Goleman híres, első könyvét és ismerik azon megközelítést, mely szerint az érzelmi intelligenciának 5 területe és 19 alkompetenciája van. (Ma már 20). A szakmában ugyan nem első, de az érzelmi intelligenciát a köztudatba "robbantó" könyv (Emotional Intelligence: Why it can matter more than IQ) óta Goleman maga is finomította modelljét, és szinte már egységes a szakma abban, hogy mit tekintünk az érzelmi intelligencia 4 nagy pillérének, "alapkompetenciájának", azzal, hogy az ön-motiváció be lett "suszterolva" az (érzelmi) önmenedzsment "dobozba":

erzelmiintelligencia.png1. Önismeret és saját érzelmeink megértése (én-tudatosság). 

2. Érzelmeink menedzselése, a lelki állóképesség, az ön-motiváció (ön-menedzsment) 

3. A "többiek", a mások érzelmeinek felismerése, megértése, együttérzés, empátia, beleérzés (
társas tudatosság) 

4. Kapcsolataink építésének képessége, együttműködés, befolyásolás, konfliktuskezelés (kapcsolat-menedzsment) 

 


MIÉRT VEGYEN RÉSZT KÉPZÉSÜNKÖN?
valasbirosag.jpgLehet, hogy élete egyik legfontosabb, és nem is titkoltan azt szeretnénk, élete legfontosabb fejlesztése legyen az érzelmi intelligencia tréning. Sem a génjeit, sem a teljes szocializációját, ide értve az egész gyerekkort, a több százezer interakciót a szülőkkel, testvérekkel, tanárokkal a hiperintenzív, de 4 órás tréning nem fogja át- és felülírni. Mindenki jó, akár zseniális valamiben, és mindenkinek megvan a saját Achilles-sarka. Nem lehet általánosítani, de ezen a tréningen sok ember élete legfontosabb készségeit fejleszti. Az én-tudatosság és az érzelmi önmenedzsment például lehetővé teszi a fejében állandóan zakatoló, toxikus monológtól való megszabadulást. Amely javítja az életminőségét, és az, hogy nem állandóan stresszhormont termel magának, sok-sok évet is jelent. Az online tréningen az érzelmi intelligencia 4 (nagy) alapkompetenciája közül lesz amire jobban, és - törvényszerű - lesz, amire kevésbé fókuszálunk. Nézzük át az ÉI klaszterkompetenciákat!

 


Én-tudatosság és önismeret
selfawareness.jpgElőször is felismerések várnak Önre. Olyan felismerésekhez jut, amelyekhez lehet, hogy soha és sehol máshol. Itt az érzelmi ön-tudatosságra koncentrálunk. Hiszen ritkán gondolunk arra, hogy mit érzünk. Nagyon sokan a tréning előtt soha nem tették még fel maguknak ezt a kérdést. De ha mégis, akkor sem tudjuk szavakba önteni, hogy mit is érzünk. Magyarán nem tudjuk (!), hogy hogyan vagyunk, de ha valamit érzékelünk is, akkor sem tudjuk kifejezni :)). 
 

Ami nem gyönyörű? Hiszen van egy kérdés, amit folyamatosan hallunk. Mi életünk leggyakoribb kérdése a folyosón, az ebédlőben, a lépcsőházban, liftben, horgász-tó partján, bevásárlóközpontban, videokonferencián? A "hogy vagy?". És a "hogy vagy?" kérdésre azt mondjuk, hogy "kösz jól, és Te?". Kreatív hangulatban, bizonyos helyzetekben, bizonyos embereknek bedobunk egy ál-happy "soha jobban-t". Vagy csak annyit mondunk: "Kösz". Gyakori még a "voltam jobban is". Persze sokszor nem akarunk az esetek egy részében nem is túl mély, nem is mindig maximálisan őszinte (eleve a kérdésnek más a szociálpszichológia funkciója) érdeklődésre felelni. De a "poén" az, hogy sokszor magunknak sem tudunk a kérdésre felelni. Fel sem tesszük magunknak a kérdést, hogy hogyan vagyunk. Fel sem tesszük magunknak a kérdést: mit is érzünk. Az érzelmi intelligencia tréning én-tudatosság részében törekszünk arra, hogy észleljük a gondolatainkat, ÉRZÉSEINKET. És ehhez érzelmi szótárat alkotunk, valamit önismereti utat járunk be.  
 



Érzelmi önmenedzsment

welcome-to-therealworld.jpgTételezzük fel: megsértették. Mondjuk lehülyézték. Ami kegyetlenül fáj. Vagy nem kapott akkor béremelést, mint a többiek. Vagy nem kapott elismerést, jutalmat. Méltánytalanság történt Önnel. Kihagyták valamiből. Nem kapott meghívást egy buliba, kirándulásra, esküvőre, céges projektben történő részvételre. Üdvözlet a valóságban....
Az érzelmi intelligencia tréningen gyakorlatokat fog végezni, konkrét, az érzelmeit "menedzselő" gyakorlatokat tanul majd.

Fejleszti azt a készségét, hogy kudarc, kritika, csalódás, az élet pofonjai után gyorsan felálljon. Ne adj Isten meghalt a párja, kapott egy MRI után egy olyan diagnózist, hogy ........ vagy megcsalták, uram bocsá' családon belüli erőszak áldozata, diszkriminálják a munkahelyén, a főnöke pokollá teszi az életét. Az érzelmi önmenedzsment arról szól, hogy összeszedje magát. Hogy menjen tovább. Hogy túl tudjon lépni a "rossz dolgokon". 


alexhonnold.jpgFejleszti a harag, düh, kétségbeesés, szorongás ........ a "rossz" (jobb szó híján mondjuk, hogy "rossz", miközben.... de érti) szóval a "negatív"(nak megélt) érzelmek menedzselésének készségét. A tréningen remek tanítómesterei lesznek. A legtöbbjük világszerte elismert tekintély a szakmában. Az érzelmek menedzselésében (virtuálisan persze) tanulunk majd például Alex Honnoldtól, aki kötél nélkül mászta meg az El Capitan-t.
Fejleszti majd a pozitívumokra koncentrálást. Hogy ne azt olvasgassa majd non-stop, hogy melyik munkatársa/munkatársnője aznap éppen milyen hitványságot, igazságtalanságot kör-e-mailezett. Kinek mi a legújabb gazsága. Ki nyúlta le az ötletét, ki forgatta ki a szavait, ki idézte Önt a kontextusból "csak" a lényeget elsumákolva. 
Érzelmi intelligencia tréningünk legfontosabb modulja az érzelmi önmenedzsment, erre szánjuk majd a legtöbb időt, segíti Önt abban, hogy érzelmeit kezelje, főleg ne "gyártson" magának rossz érzelmeket.

 

 

 

Társas tudatosság

socialawereness.jpgLehet, hogy Önnek is van olyan kollégája, aki értekezleten, telefonon, a folyosón szeret sokat beszélni. Önnek millió dolga van és tudja, hogy X-szel "jó vigyázni", ezért eleve úgy kezdi, hogy megjelöli melyik témában áll a rendelkezésére, sőt, hozzá is teszi, "légy szíves röviden". Ön már közben félkézzel a wc kilincsét fogja. És a kolléga csak mondja, mondja és mondja. És ez megtörténik egyszer, kétszer, végtelenszer. 
Lehetünk mi is a másik oldalon? Hányszor vagyunk MI 
az elefánt a porcelánboltban? 
Az érzelmi intelligencia tréningen gyakorolja majd a figyelem, a mások megértésének, a helyzet olvasásának készségét. Gyakorlunk majd, hogy megkímélhesse magát a mindennapok kudarcaitól. 

 

 


Kapcsolatok "menedzsmentje"
relationshipmngt.jpgVégül (de ez csak említés szinten történik) utalunk majd arra, hogy az érzelmi intelligencia 4. nagy pillére a (társas) kapcsolatok építése. Ezen 4. területre részletesebben nem térünk ki, hiszen ezen készségek erősítése kommunikációs, konfliktuskezelési tréningjeinken van a fókuszban. De itt is fog előre lépni, ugyanis az érzelmi intelligencia négy készségterülete a másik 3-mal szorosan összefügg.
Mondjuk valaki nincs tudatában saját személyiségtipológiái hovatartozásának, és nem igazán tudja, hogy ő "gyárilag" milyen. (Szerényebb önismeret, én-tudatosság). És ha nem tudjuk, hogy "bibi" van, nem is akarjuk "menedzselni". Ha nem tudjuk, hogy mi a hibánk, nem tudjuk javítani. Mondjuk az (egyik) hibánk, hogy azonnal ítélkezünk, és a másik szavába vágunk. Ha nem vagyunk ennek tudatában, nem is akarjuk majd ezen "közbevágási" impulzust kontrollálni. (Érzelmi önmenedzsment-tartalék). Amit a kapcsolataink fognak megsínyleni.
Vagy. 

Nyilván Ön is találkozott már olyan emberrel, aki "kapásból" megállapította, hogy Önnek baja van és nyájasan érdeklődött: - Jól látom, hogy nem vagy jól? Vagy pepitában ugyanez máshogy: - Minden ok? Olyan szomorúnak tűnsz!" Ha eddig Önnek baja volt, erre volt a legkevesebb szüksége... Ha pedig nem volt, akkor az ilyentől már van is :)). Az érzelmi intelligencia tréning abban is segít, hogy Ön jószándékú "elkövetőként" az ilyen bakikba kevésbé fusson bele.