Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Érzelmi intelligencia coaching

ei-coaching.jpgÉrzelmi intelligencia coaching: az érzelmi intelligencia mint "A" különbség

 

 

 

  • Az IQ fontos siker-prediktor, de rengeteg okos középkorú férfi pötyög be adatokat excelbe, dolgozik iktatáson. Mensa-tag hölgyek tinglitangliznak tedd ide - tedd oda, az intellektusukat nem éppen próbára tevő állásokban. Képességeik gyakran parlagon maradnak, a sok ész csak rozsdásodik.
     
  • Számos tényező hat az Ön munkahelyi sikerére, előremenetelére. Sok minden befolyásolja, hogy - bocsánat - kirúgják-e. A szakmai ismeretei, az IQ-ja, az életkora stb. mind hat az Ön eredményességére. De minden sikertényező között a legfontosabb az érzelmi intelligenciája. Még a nyelvtudás is túlnyomórészben a kitartástól (érzelmi önmenedzsment) függ. A nyelvérzék nem mítosz, de keveset nyom a latba, kis mértékben befolyásolja, hogy az irodában Ön tud-e a legjobban angolul - vagy más. Minden tényező között a legfontosabb, hogy Ön lemondott-e instant élvezetekről, BL-meccsről, sörözésről egy hosszú távú cél érdekében és a mai napig nem rest kikeresni egy-egy szó jelentését. A monotónia-tűrés, a szorgalom, a lemondás klasszikus érzelmi intelligencia komponensek.  

     

2. Az érzelmi intelligencia fejlesztése nem egynapos projekt

Az érzelmi intelligencia fejlesztése életre szóló folyamat. Nyugalom, ez nem azt jelenti, hogy a coaching is a nyugdíjáig tart. Az érzelmi intelligencia coaching lehet rövid, két alkalomból álló fejlesztés, lehet 4-6-hetes vagy komplex 10-12 hetes program. Coaching ülésre általában és átlagban hetente egyszer kerül sor egyeztetett időtartamban. Ha a coachee ezt is szeretné, a coaching lehet nem csak párbeszéd, hanem a coach (árnyékként) követheti a coachee életét, bent lehet néma megfigyelőként az értekezleten, ilyen-olyan eseményeken, tárgyaláson. Ez a "normál" coaching esetén a fizikai jelenlétet jelentheti, pl. a coach (néma) szemlélője egy konferencia-beszélgetésnek, tárgyalásnak, teljesítményértékelésnek, meetingnek. A coaching-hetek között lehet szünet. Egy 8-hetes coaching (például) kerülhet megtartásra 11 naptári hét során. 

 

 

3. Mit csinál a coach az érzelmi intelligencia coaching során?

  • Egyrészt a coach a munkakapcsolat során saját viselkedésével példázza, hogy mit jelent érzelmileg intelligensen viselkedni egy-egy helyzetben
  • A coach megismeri a coach-olt vezető munkahelyi élethelyzetét, feltérképezi a kontextust, erőteret, a formális és informális kapcsolati, hatalmi viszonyokat
  • Segíti az önértékelésben, az induló helyzet jellemzőinek mérésében
  • Partner a reális célkijelölésben, segít a változ(tat)ás tervezésében, a hogyan, miként azonosításában
  • Ösztökéli a coachee-t új gondolkodási modell  kipróbálására is, új hozzáállások azonosítására, bátorít új viselkedések kipróbálására
  • Segíti a kócsoltat az eredményes és nem előrevivő magatartások szétválasztásában
  • Méri, értékeli az új magatartások eredményeit
  • Őrködik a jó magatartások fenntartásán, visszajelzést ad az eredményekről, megünnepli a coachee-val a csatanyeréseket, győzelmeket

     

4. A coaching díja

A coaching díjára a feladattal, időzítéstől, időtartamtól függően készséggel teszünk ajánlatot. Nem mindegy, hogy

a) 4*2-órás érzelmi intelligencia coachingról, 

b) 8 héten át tartó, minden nap (átlag) 2 órás coachingról van-e szó, vagy 

c) 12 héten át, minden nap egyenként (átlag) 2-órás coaching ülésekre teszünk ajánlatot. 


5. Milyen folyamattal jutunk el az első coaching-ülésig?
Tételezzük fel, hogy Ön szerzett jóváhagyást, kaphat coachingot, vagy eleve Ön a döntéshozó.  
Kérjük hívjon fel, (+36209342760). Hadd mutatkozzunk be, beszélgessünk arról, hogy miben tudunk (ha tudunk) segíteni és készséggel megválaszoljuk a coaching-folyamattal kapcsolatos kérdéseit. Tételezzük fel, hogy kollégája / barátja ajánlása alapján, vagy azért, mert Ön volt már tréningünkön, és persze azért is, mert a telefonos beszélgetés során jól alakult a "kémia", érdemesek talál a bizalmára. Mi a következő lépés?
Kérünk egy kitöltött jelentkezési lapot, amely jelentkezést visszaigazoljuk és kiküldjük az ún. díjbekérőt. A coaching díj jóváírását követően indul a coaching dialógus.